Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan “Sağlık Raporları Yönetmeliği”, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yönetmeliğe göre, sağlık raporlarının düzenlenme süreçlerine ilişkin kurallar belirlenmiş ve sahada uygulama birliği sağlanmıştır. Artık tüm rapor başvuruları, yazılı dilekçe ve benzeri uygulamalar yerine e-Nabız üzerinden kişisel beyan formunun doldurulmasıyla yapılabilecek.
Yönetmelik kapsamında, “tek hekim raporları” öncesinde bir karar destek sistemi oluşturulmuştur. Kişisel beyan formundaki sorulara verilen yanıtlar doğrultusunda sistem, bir değerlendirme yapacak ve gerekli durumlarda hekime yönlendirme sağlayacaktır. Eğer kişinin sağlık durumu engel bir tanı, ilaç kullanımı veya sağlık sorunu içermiyorsa, e-Nabız üzerinden “Sağlık Durum Belgesi” düzenlenebilecektir.
Ayrıca, lisansa tabi olmayan sporlar ve sosyal aktiviteler için rapor düzenlemeye gerek kalmadan e-Nabız üzerinden “Sağlık Durum Belgesi” alınabilecektir. Yönetmelikte, tam teşekküllü sağlık kurulu ve üç hekimli sağlık kurulu olmak üzere iki temel sağlık kurulu tanımlanmıştır. Vatandaşların sağlık raporu alma süreçleri kolaylaştırılarak, raporların üç hekim tarafından düzenlenmesine de izin verilmiştir.
Yeni düzenleme ile ikinci ve üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde sağlık raporu işlemlerinin tek bir noktadan başlatılması ve takip edilmesi sağlanırken, hastanede devam eden rapor süreçlerine kolay erişim imkanı getirilmiştir. Raporlara İngilizce dil desteği eklenerek uluslararası kullanım imkanı sağlanmış ve ülke standardı oluşturulmuştur.
Ayrıca, elliden az çalışanı bulunan ve az tehlikeli iş yerlerinde çalışacak kişilerin işe giriş raporlarının, Çalışan Sağlığı Merkezi (ÇAŞMER), aile hekimleri ve diğer kamu sağlık hizmeti sunucularında görevli tüm hekimler tarafından düzenlenebilmesinin önü açılmıştır. Bu düzenlemeyle sağlık raporlarının düzenlenme süreçleri ve standartları yeniden düzenlenmiş ve güncellenmiştir.
Reklam & İşbrliği: [email protected]