TRT Haber’e konuşan Yenimahalle Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dahiliye Kliniği Uzmanı Dr. Emine Zeynep Taşkale, soğuk hava koşullarında vitamin takviyelerinin yanlış kullanımının vücuda zarar verebileceğine dikkat çekiyor. Taşkale, vücudun yeterli ve dengeli beslenmesinin vitamin eksikliğini önleyebileceğini vurguluyor. “Vitaminlerin gereğinden fazla alınması halsizlik, bulantı, baş ağrısı gibi şikayetlere sebep olabilir.” Aynı zamanda karaciğer hasarı ve böbrek yetmezliği gibi ciddi yan etkilerin görülebileceğini belirtiyor.
Dahiliye Uzmanı Emine Zeynep Taşkale, vitamin takviyelerinin doktor kontrolünde alınması gerektiğini vurguluyor. Herhangi bir vitamin takviyesine başlamadan önce doktorun önerisiyle ilgili tetkiklerin yapılması gerektiğini belirtiyor. Taşkale, “Önerilen dozların dışında vitamin takviyesi alınmamalıdır.” Ayrıca, bilinçsiz kullanılan bazı vitaminlerin ilaçlarla etkileşime girebileceğini pradabet giriş ve ilaçların etkisini azaltabileceğini açıklıyor.
A vitamini fazla alımının baş ağrısı, ciltte kuruluk, saç dökülmesi gibi etkilere yol açabileceğini ve karaciğer hasarına neden olabileceğini belirten Taşkale, D vitamininin fazla alımının ise vücutta kalsiyum yükselmesine ve buna bağlı olarak bulantı, kusma, karın ağrısı ve kalpte ritim problemlerine neden olabileceğini belirtiyor. C vitamini aşırı alımının ise böbrek ve idrar yolu taşlarına sebep olabileceğini söylüyor. Dengeli beslenmenin ve vitamin takviyelerinin bilinçli kullanımının sağlık açısından önemli olduğunu vurgulayan uzmanlar, herhangi bir vitamin takviyesi almadan önce mutlaka doktora danışılması gerektiğini hatırlatıyorlar.
Reklam & İşbrliği: [email protected]
Yorum Yap